fredag 30. januar 2015

Ukens høydepunkt!

I dag er dagen jeg har ventet på lenge! Jeg fikk ENDELIG min nye oksygenkonsentrator i hus, og kan begynne med glassperleproduksjonen igjen!
Oksygenkonsentrator sier du?
Ja jeg har en brenner (til glassperler) som går på både oksygen og propan, ja alle de profesjonelle brennerene gjør det.. Mye bedre kontroll over flammen, og mye varmere enn på kun propan.

Dessverre tålte ikke min gamle oksygenkonsentrator noen års hvile og begynte å sutre når jeg skrudde den på. Utålmodig som jeg er kjøpte jeg en ny en siden jeg ville komme i gang NÅ!

Og endelig er jeg 100% fornøyd med flammen på brenneren. Så deilig!


Satt et par timer å grillet perler i dag. Og gud så moro! Trenger selvsagt litt tid til å øve inn teknikk igjen.. Har trossalt hatt 2-3 års pause. Men alt er heldigvis ikke glemt, så jeg begynner ikke helt på scratch.


Slik så forresten flammen ute med min gamle(syke) konsentrator.. Ikke brukelig til noe.. Annet enn grilling av marshmallows. 


Tok litt tid å rydde på plass ting. Og måtte tørke støv av en haug glassstenger. Kjedelig, men må til for å få best mulig resultat.


Her ser dere den lille arbeidsplassen min.. Har dessverre ikke plass i leiligheten der jeg bor, da jeg har smykkeverkstedet/sølvloddeverkstedet der.. Vi bor på 40 kvm så LITT begrenset plass. Heldigvis bor ikke mine foreldre så langt unna.. Og har godt plass i 2. etasjen. Så blir litt pendling fremover mellom begge verkstedene.

Følg meg på facebook: https://www.facebook.com/marigoldsmykker og Instagram: marigold_lampwork om dere vil følge med på mine nyeste arbeider. Lover oppdateringer her også, og litt mer i dybden/bak sceneteppet..

Hun har et såkalt link party i dag, hvor hun samler bloggere. Morsomt initiativ!

Bilder av de første perlene kommer i morgen!:)
Ellers ønsker jeg dere en god helg! 

Klem, Mari


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar